top of page

Fijn met u kennis te maken

Wilfried Martens was premier van België, Kurt Cobain schreeuwde “Smells like teen spirit” de hitlijsten in en bij de Rode Duivels stond Michel Preud’homme in het doel. Dat was ongeveer de tijdgeest toen ik begon als copywriter. U begrijpt: ik doorzwom sindsdien al heel wat watertjes. En het goede nieuws is: ik wil nog heel lang blijven zwemmen.

 

Want copy schrijven voor u, uw zaak en uw merk – dat is mijn lange leven.

 

De voorbije 30 jaar pende ik zoveel ervaring bij elkaar, dat ik u beslist prima diensten kan bewijzen. Ik ken alle kneepjes van het copyvak, zowel offline als online, in B2B en B2C. Ik werkte voor alle mogelijke economische sectoren, de wapenindustrie uitgezonderd.

Mijn motto: een leuke respons voor u dankzij leuke teksten voor uw publiek.

Op deze pagina leest u meer over mij. Op de pagina Aanbod vindt u wat ik voor u kan doen: uw teksten pennen en uw verhaal vertellen, of u leren hoe u dat zelf kan doen. En als u graag een voorproefje krijgt van de leuke teksten die ik heel graag ook voor u wil schrijven, dan bent u welkom op de pagina Werk. Ik kijk uit naar uw seintje!

F461DE8F-10E1-4F47-A045-D3136D8D7FB6_1_1

Ondanks de Grand Prix in Cannes, de Best of Show in New York en 3 Gouden Veren is Johan Verest nog steeds geen rentenier.

Bekroningen

Ik ben de meest bekroonde responscopywriter ooit van België. Elke dag ben ik een uur bezig met het afstoffen van de 75 trofeeën in mijn prijzenkast. Het hardste poets ik op het volgende zilverwerk:

 

      de Grand Prix Cannes Lions. Het wereldkampioenschap reclame, zeg maar.

      de Best of Show op de Caples Awards in New York.

      3x de Gouden Veer.

      een Effie met het kleinste budget ooit in de geschiedenis van de award.

_DSF5662 kopie.jpg

Ervaring

In mijn klantenlijst staan veel mooie merken - hieronder vindt u een bloemlezing. Maar ik ben zeker even trots op de honderden eenmanszaken en KMO’s, die met weinig budget ook leuk uit de hoek kwamen.

 

Wil je weten wat mijn klanten over mij denken? Lees hun ongezouten testimonials.

 

Bpost

British Tourist Authority

Danone

De TIJD

GlaxoSmithKline

Greenpeace

Johnnie Walker

Kluwer

Masterfoods

Mercedes

Nutricia

Plopsaland

Proximus

Touring

Unox

Vlerick Management School

Volvo

Johan Verest op Wikipedia

Omdat Wikipedia nog steeds geen pagina aan mij heeft gewijd, doe ik het maar zelf.

1992 - terwijl hier en daar een dier nog spreekt, begint Johan als tekstschrijver.

1993 - wint de eerste van meer dan 75 nationale en internationale bekroningen voor zijn teksten.

1998 - wint zijn eerste Gouden Veer. Er volgen er later nog twee.

2002 - start samen met Laurent Van Loon het agentschap I DO, dat in 2006 en 2007 tot de 5 beste DM-bureaus ter wereld wordt gerekend.

2006 - winnaar van de Grand Prix op het Lions reclamefestival van Cannes, voor een mailing geschreven in vooroorlogse, oud-Nederlandse spelling. Een Belg als winnaar – dat gebeurde maar één keer eerder, in 1972.

2007 - wint de “Best of Show”, de hoofdprijs van de John Caples Awards in New York. Alle aanwezige Amerikanen spreken de laureaat aan met “my good friend Johan”, wat op de winnaar een grote indruk maakt.

2007 - wordt uitgeroepen tot één van de 10 meest invloedrijke personen van het afgelopen decennium uit de Belgische Direct Marketing. Weet dat uitstekend stil te houden.

2009 tot nu - schrijft teksten voor social media, websites, blogs, e-mails, folders en brieven. Krijgt daarop hele leuke reacties, zoals u kunt lezen bij de testimonials.

bottom of page